Bugun...

DOĞU KARADENİZ BATUM TURU 4 GECE 5 GÜN
Tarih: 14-04-2018 15:45:56 Güncelleme: 26-08-2018 14:40:56 + -

30 AGUSTOS - 4 EYLÜL 2018 (4 gece 5 gün ) SİNOP SAMSUN İLK ADIM ANITI - BANDIRMA VAPURU - SÜMELA MANASTIRI - UZUNGÖL - FIRTINA VADİSİ - AYDER YAYLASI - BATUM - ATATÜRK KÖŞKÜ - KIZLAR MANASTIRI - MUMYALAR MÜZESİ ve BATUM

facebook-paylas
Tarih: 14-04-2018 15:45

DOĞU KARADENİZ BATUM TURU 4 GECE 5 GÜN

Sisler Ülkesi Karadeniz

Gezmeye gelenlerin şaşkınlıklar, hayranlıklar yeri...

Bir bakarsın bulutlar örtmüş yüzünü, bir bakarsın ağlatır hüznü...

Yemyeşil yaylalar, berrak bir gökyüzü ve eşi benzeri bulunmayan büyüleyici manzaraları ile

Karadeniz görülmeye değer bir bölge. Bu bereketli toprakların tarihini, mitolojisini, etkileyici

kültürünü Karadeniz turu ile daha yakından tanıma fırsatı bulabilirsiniz. Soğuk havasına rağmen

sıcak kanlı ve güler yüzlü insanları sayesinde Karadeniz tatilinizde kendinizi evinizde gibi

hissedeceksiniz. Dolu dolu bir programla Karadeniz yaşantısını bizimle görmek ister misiniz?

» 1.GÜN GECE YOLCULUĞU

» 2.GÜN      SİNOP - SAMSUN – ATATÜRK ANITI – GAZİ MÜZESİ – ARKEOLOJİ MÜZESİ – BANDIRMA VAPURU – ORDU – BOZTEPE

Araç içi ikramlarla Sabah erken saatlerde ulaşacağımız Sinop Limanında alacağımız kahvaltı (Ekstra) sonrası, Sinop Liman bölgesinde Türkiye’de sadece bir aile tarafından üretilen ve damaklarda bıraktığı lezzetle adından söz ettiren Boyabat Ezmesi ve Sinop’un meşhur el yapımı Kotra ( maket gemi) atölyelerinde birbirinden değerli ürünleri bulabileceğimiz bir serbest zamanımız oluyor. Serbest zamanımız sonrasında şiirlere, türkülere konu olmuş ve Sabahattin Ali, Kerim Korcan, Mustafa Suphi gibi birçok ünlü edebiyatçı ve siyasetçinin mahkûm olarak bulunduğu tarihi Sinop Cezaevini ziyaret ediyoruz. Teselli ağacı, 2. kısım ( Parmaklıklar Ardında dizisinden kalma Temsili) koğuş, avlu, Sabahattin Ali Koğuşu, disiplin hücreleri, zindan gibi birçok alanını gezip görebileceğimiz bu ziyaretimizde Sinop Cezaevinin hem siyasi hem de tarihsel önemi hakkında bilgi sahibi oluyoruz. Sinop Tarihi Cezaevi ziyaretimiz sonrasında ülkemiz coğrafyası açısından en nadide noktalardan birisi olarak kabul edilen ria tipi kıyıların ülkemizdeki tek örneğini görmek üzere İncekum mevkiinden, Ak Liman güzergâhını takip ederek Hamsilos fiyorduna ulaşıyoruz. Burada vereceğimiz fotoğraf molamızın ardından Samsun’a hareket ediyoruz.

19 Mayıs 1919’da Atatürk’ün Bandırma Vapuru'ndan 18 Silah arkadaşıyla inerek Kurtuluş Savaşı’nı başlatan ilk genelgeyi okuduğu yer olan bu anlamlı şehirde Atatürk Anıtı, İlk Adım Anıtı, Bandırma Vapuru, Gazi Müzesi ve Arkeoloji Müzesi’ni geziyoruz sonrasında Samsun’dan ayrılarak, Amazon savaş kadınlarının başkenti Terme’de vereceğimiz molanın ardından Ünye – Fatsa üzerinden Ordu’ya ulaşıyoruz. Karadeniz’in en güzel manzaralarından birine sahip olan 485 metre yükseklikte bulunan Boztepe’ye çıkıyoruz. Burada vereceğimiz ögle yemegi ve çay molamızın ardından günümüzü sonlandırarak otelimize yerleşiyoruz. Konaklama ve akşam yemeği otelimizde.

» 3.GÜN GİRESUN - TRABZON - AYASOFYA – ATATÜRK KÖŞKÜ – TELKARİ VE KAZAZİYE ATÖLYESİ – UZUNGÖL –SÜMELA MANASTIRI- ÇAY FABRİKASI – SÜRMENE – ZARHA

Sabah otelde aldığımız kahvaltı sonrasında ilk  durağımız Giresun oluyor. Meşhur Giresun fındığı alabilmeniz için vereceğimiz mola sonrasında Keşap, Espiye, Tirebolu, Görele, Vakfıkebir, Akçaabat üzerinden Trabzon’a varıyoruz. İlk gezi durağımız Komnenos Krallığı döneminde yapılan Ayasofya Kilisesi oluyor. Bu mimari harikası yapıyı ve fresklerini tanıdıktan sonra Soğuksu Tepesi’ndeki Trabzon halkının Ata’ya armağanı olan Atatürk Köşkü’nü görüyoruz. Ardından bölgenin en büyük gümüş atölyesine gidiyoruz. Burada gümüş, telkari ve ülkemizde sadece Trabzon’da üç aile tarafından yapılan kazaziye sanatının inceliklerini öğreniyoruz. Alışveriş molamızın ardından Trabzon’un köftesiyle meşhur ilçesi Akçaabat’a varıyoruz. Akçaabat köftesinden oluşan öğle yemeği menümüzü aldıktan sonra Of üzerinden Solaklı Çayı boyunca devam edip Çaykara'ya geliyor ve buradan Uzungöl’e çıkıyoruz. Deniz seviyesinden 1090 m yükseklikte bulunan Uzungöl, dik yamaçları ve muhteşem orman örtüsü ile Alplerin güzelliğini geride bırakmaktadır. Özellikle yakınındaki Şerah Köyü’nün yöreye uygun tarzda yapılmış eski ahşap evler, doğanın güzelliğini tamamlar özelliktedir.  Karadeniz’in en meşhur gölü olan Uzungöl çevresinde yapacağımız gezimiz sonrasında Sürmene’ye geçiyoruz.( turun akışı ve Sümela manastırının müsaatligine göre manastır ilava olur veya daha sonraya bırakılabilinir) Çayın dalından kopartılıp soframıza kadar geliş aşamalarını görmek için Çay Fabrikası gezimizi yapıyoruz. Ardından Dünyaca ünlü Sürmene bıçağı atölyesini ziyaret ettikten sonra Rizede 3 gün konaklayacagımız Dedeman otelimize hareket ediyoruz. OTEL KONAKLAMA

» 4.GÜN TAM GÜN BATUM TURU GONİO KÖPRÜSÜ – MEDEA HEYKELİ – BATUM PİAZZA MEYDANI – POSEİODON ANITI – TİYATRO BİNASI – MERYEM ANA KATEDRALİ - CASİNO

Sabah otelde aldığımız kahvaltımızın ardından Batum’a hareket ediyoruz. Sarp sınır kapısında giriş işlemlerimizi tamamladıktan sonra Gürcistan/Acara bölgesine geçiyoruz. Osmanlılar döneminde kullanılan Gonio- Apsaros Kalesi’ni görerek Batum şehir merkezine doğru devam ediyoruz. Bayburt’tan doğup Batum sınırlarına kadar kendine keskin çizgiler oluşturan Çoruh Nehri'ni ve üzerindeki eski Gonio Köprüsü'nü göreceğiz. Ardından şehir merkezine ulaşarak buradaki gezilerimize başlıyoruz. Tarihi Meryem Ana Katedral Kilisesi'ni, Tarihi Orta Camii, Piazza Meydanı, Poseidon Anıtı, Tiyatro Binasını, Medea Heykeli'ni, Batum Limanı’nı ve yeni oluşturulan yüzüyle Avrupa Meydanı'nı göreceğiz. Batum Bulvarı'nda gezinti yaptıktan sonra alışveriş için serbest zaman vereceğiz. Ardından Sarp Sınır Kapısı'ndan çıkış işlemlerini yapıp otelimize gidiyoruz. ( OTELDE KONAKLAMA)

» 5. GÜN AYDER YAYLASI - KALEGON – GELİNTÜLÜ ŞELALESİ – FIRTINA VADİSİ - TİMİSVAT - ÇAT – MAÇKA

Otelimizde alınan sabah kahvaltısı sonrasında ülkemizin en çok yağış alan ve dizilere de konu olan Fırtına Vadisi’ne hareket ediyoruz. Çay bahçeleriyle kaplı vadide ilerlerken çay bitkisini uzaktan göstermekle yetinmeyip çay makasımızı alıyor ve biraz çay topluyoruz. Bu yöreselliği yaşadıktan sonra vadi boyunca devam edip Çamlıhemşin’e varıyoruz. Şenyuva Taş Köprüsü'nde fotoğraf molası veriyoruz. Fotoğraf molamızın balı, oksijeni ve kaplıcasıyla ünlü olan Ayder Yaylası’na çıkıyoruz. 1250 mt. Yükseklikteki bölgenin en meşhur yaylasına çıkarken, Hala Deresi boyunca ara ara göreceğimiz taş köprülerden birinde vereceğimiz fotoğraf molası sonrasında ‘Yaylaların Sultanı’ Ayder Yaylası’na ulaşıyor ve burada Kalegon, Gelin Tülü Şelalesi, gibi panoramik noktalarda fotoğraf molası veriyoruz.( Öğlen Ayder yaylasında Aydere Sofrasında Aydere özgü Ortaya konacak kurufasulye mıglama ve karalahana sarması ila bir et veya tavuk ızgara ve içeceklerimizi alıyoruz) Gezilerimizin ardından Pazar, Çayeli,Rize, Of, üzerinden Rizede bulunan otelimize varıyoruz. OTELDE KONAKLAMA

» 6.GÜN ALTINDERE MİLLİ PARKI – SÜMELA MANASTIRI –

Otelde alınan açık büfe sabah kahvaltısının ardından Meshur olan rize bezleri atölyesine gidiyor ve tekpa rize pezleri işletmesinde rize pezleri imalatını görüp isteyen konuklarımız rize bezlerinden alış veriş yapıyorlar. Ve devamında Altındere Milli Parkı’na ulaşıyoruz. Burada bizi bekleyen minibüslere binerek Sümela Manastırı’na çıkıyoruz. Sabah sporu yapmak isteyen konuklarımız kuş sesleri eşliğinde patika yoldan manastıra çıkabilir. Karadağ’ın en sarp yerinde kurulmuş olan manastırın manzarası sizleri büyüleyecek. Meryem Ana Kilisesi, Nöbetçi Odaları, Misafirhane, Ayazma, Su Kemerleri, Kaya Freskleri'ni rehberimizin anlatımıyla öğrendikten sonra Burada vereceğimiz fotoğraf molamızın ardından Espiye, Keşap, Giresun üzerinden Ordu’ya varıyoruz. çorum

güzergâhı ile akşam saatlerinde Turumuzun başladıgı yere varıyor ve bir başka eldeberan Tur organizasyonunda buluşmak üzere sizleri aldığımız noktalarda bırakarak vedalaşıyoruz.

» İPTAL VE İADE GÜVENCE PAKETİ

Tura çıkış gününden; 72 Saat (3 Gün) öncesine kadar rezervasyon iptal talebinde bulunulması veya değişiklik halinde koşulsuz yüzde 100 kesintisiz iade garantisi sunuluyor. 1, 2 veya 3 gece konaklamalı turlarda sigorta bedeli kişibaşı 20 TL dir. 4 gece ve üzeri konaklamalı turlarda sigorta bedeli kişibaşı  25 TL dir.

» BATUM GİRİŞİ HAKKINDA

Türkiye ile Gürcistan Devletleri arasında yapılan anlaşma gereği TC vatandaşları Batum’a üzerinde TC kimlik numarası bulunan nüfuz cüzdanı ile geçiş yapabilmektedir. Bunun dışındaki kimlik kartları ile(ehliyet vs.) geçiş yapılamamaktadır. TC vatandaşı olmayan misafirlerimiz pasaport ile geçiş yapacaklardır. Ailesi ile birlikte seyahat etmeyecek olan 18yaş altı misafirlerimizin BATUM’ a geçişleri için NOTERDEN ONAYLI MUVAFAKATNAME almaları gerekmektedir, Hem anne hem babadan onaylı.

» FİYATA DAHİL OLAN HİZMETLER

Otellerde 4 Gece Y.P Konaklama

Mercedes Travego, Tourismo, Man Fortuna, Mitsubishi Safir otobüsler İle ulaşım (kişi sayısına göre araç detayları aşağıda yer almaktadır.)

Çevre gezileri

Batum turu

Eldeberan Tur otobüs içi ikramları

Eldeberan Tur güvencesi

Otellerde açık büfe 4 sabah kahvaltısı

Otellerde açık büfe veya set menü 4 akşam yemeği

Samsunda alacagımız açık büfe kahvaltı

Ayder yaylasında Ayder sofrasında alacamız öğle yemeği

1618 Nolu Turizm kanununa göre zorunlu seyahat sigortası

Profesyonel rehberlik hizmetleri

Eldeberan Tur sırt çantası

Ayder yaylası milli park girişleri

Sümela manastırı milli park girişleri

» FİYATA DAHİL OLMAYAN HİZMETLER

Diğer öğle yemekleri

Tüm yemeklerde alınan içecekler

Yurt dışı çıkış harcı ( 23 TL)

Müze ören yeri girişleri – yaylalara çıkış minibüs ücretleri vb.

Ekstra belirtilen tüm organizasyonlar

Tüm özel harcamalar

» ÖNEMLİ BİLGİ

Rezervasyon esnasında kesinlikle koltuk numarası sözü ve garantisi verilemez. Turlarımızda her gün iki sıra atlayacak şekilde yer değişimi olmaktadır. Rehber gerekli gördüğü takdirde, tüm programı gerçekleştirmek kaydı ile zamanlama ve program akışı konusunda değişiklik yapma hakkına sahiptir. Programda belirtilen oteller standartları ve mevkileri bakımından aynı olmak kaydı ile değiştirilebilir. Turumuzda rehberlik, ulaşım, konaklama ve çevre gezileri paket programdır. Ayrı düşünülemez. Yeterli çoğunluk sağlanamadığı takdirde tur iptal olur. Böyle bir durumda SSCTUR misafirlerine 1(bir)gün öncesinden bizzat haber vermekle yükümlüdür. 0–6 yaş çocuk indirimi iki yetişkin yanında uygulanır. Tek bir çocuk için kullanılır.

T.C. Vatandaşı olmayan yabancı uyruklu misafirlerimiz bu turumuzda ayrıca fark ödemez. Müze kart uygulamasının T.C vatandaşlarına özel bir uygulama olması nedeniyle müze kart verilmez.

» TAVSİYELER

Gezi süresince rahat yürüyüş ayakkabısı veya spor ayakkabı tercih edilmelidir. Gece için yanınıza hırka v.b bir kıyafet, tüm gezilerimizi gündüz yapacağımız için dudak koruyucu krem ve şapka, yapacağınız alışverişler için küçük bir çanta ve tabiki en önemlisi fotoğraf makinesi ve yedek hafıza kartı yanınıza almayı unutmayınız.

» BÖLGESEL TESİSLER

GÜMÜŞÇÜ

SARAY GÜMÜŞ olarak yöreye özgü takı ve ev ürünlerini siz değerli misafirlerimizle  en güzel görünümü, en çarpıcı dizaynı ve tasarımıyla sunulmuştur. Osmanlı döneminden bu yana süregelen telkâri sanatını SARAY GÜMÜŞ farklı tasarımı ile el emeği, göz nuru dökerek en asil metal olan gümüş ile birleştirmektedir. 1979 yılından beri SARAY GÜMÜŞ imajıyla gümüş telkâri el işleme sanatının asil çizgilerini çağlar öncesinin orjinalitesiyle günümüze ulaşmıştır.

MERCEDES TRAVEGO & TOURİSMO

46+1 koltuklandırma, Abs, Asr,Klimalı, karoseri indirme kaldırma sistemi, Tempomat, biri önde biri orta kapıda olmak üzere 2 adet 15 Lcd tv, Dvd player ( DVD-CD-MP3 ),sıcak su ünitesi, 2 adet soğutucu dolap.

MAN FORTUNA

46+1 koltuklandırma, abs, asr, Klima , 2 adet monitör, 2 adet buzdolabı, su ısıtıcılı mutfak ünitesi, okuma lambaları , rehber anonsu için ses sistemi, cd ve dvd oynatıcı

MİTSUBİSHİ SAFİR

Bu haber 1973 defa okunmuştur.